lørdag, august 15

Valgkampen tar ikke helg

I dag har Siv åpnet valgkampen i Oslo. Arbeiderpartiets Jan Bøhler sier at han ønsker lovfestet juridisk rett til sykehjemsplass, og meningsmålingene strømmer inn. På mitt kontor er det komplett kaos, men jeg prøver meg på et blogginnlegg allikevel.

Det øste ned i Oslo mens Siv Jensen åpnet valgkampen i dag. Det hindret ikke folket i å møte opp. Hvis jeg skulle tippet var det et sted mellom 500-700 mennesker som møtte opp for å høre landets neste statsminister.

Siv fokuserte på kriminalitetsbekjempelse og trygghet for folk flest. Knut Storberget har ført oppklaringsprosenten til et nytt lavmål. og stadig flere kriminelle går fri. Slik vil vi ikke ha det, derfor er justispolitikk viktig for FrP. Vi vil gi folk tryggheten tilbake i hverdagen.

Jan Bøhler sa direkte på nyhetskanalen at han ønsket lovfestet juridisk rett til sykehjemsplass. Dette skal Jan ha ære for! Helt på linje med det FrP har krevd i 10 år! Nå er det bare å få dette bekreftet av Stoltenberg, så er saken ute av verden. Dette er et viktig bidrag i forhold til en varm eldreomsorg i hele Norge.

Meningsmålinger viser at det er svært spennende i forhold til rød-grønt flertall, og borgelig flertall. FrP gjør det nesten uvirkelig bra på en del målinger, som f.eks 35,4 % i Møre og Romsdal. Jeg har snakket med en del oppegående kommentatorer og politiske journalister, og også blant denne gruppen spriker analysene og spådommene. Jeg har skrevet et personlig tall på kontorveggen over hvor mye jeg tror FrP får 14. september. Dersom noen av dere har lyst til å gjette hva min spådom er, så skriv det gjerne i kommentarfeltet, sammen med ditt eget tips!

Kontoret mitt minner som sagt mer om en kildesorteringspost enn et kontor. Det er henvendelser som skal besvares, dokumentasjon som skal analyseres og vannflasker som burde vært pantet. Jeg lover å rydde 15. september, men akkurat nå så er det valget som skal vinnes.

Oppfordrer alle til å se TV2-nyhetene 21.00 på mandag. Da har vi forsøkt å sette søkelyset på et svært viktig området for FrP: Rusomsorg.

Ønsker dere alle en trivelig helg videre. Mitt personlige humør er avhengig av Rosenborg og Liverpool seire. :-)

1 kommentar: