mandag, juli 20

Stille før stormen

De fleste politikere tar seg i disse dager noen velfortjente feriedager. Partigruppene holder imidlertid koken, og det har kommet en rekke medieutspill fra de fleste partier.

Jeg har merket meg at regjeringen har vært på offensiven, i den forstand at det er blitt lovet en rekke saker om de bare får fortsette "fire år til".

Det har vært alt i fra gratis tannhelsetjenester, samhandlingsreform i helsevesenet, til økt satsning på vei og rusomsorg.

Sist ute var Jonas Gard Støres lovnad om at Krekar skal ut av Norge.

Jeg konstanterer at man ikke har gjort så mye på disse feltene de første fire årene de har sittet i regjering.. Tvert i mot, så har de stemt ned forslag fra FrP, både i forhold til tannhelsetjenestene, sykehusøkonomi, veibevilgninger og rusomsorg. Krekar trenger jeg vel ikke å kommentere ytterligere.

Valgkampen er med andre ord i gang, og jeg gleder meg til maratonløpet frem mot 14. september, som for min del begynner 27. juli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar