fredag, september 11

Det er nå det gjelder

Helt fra Anders Langes tid har Fremskrittspartiet blitt utskjelt og rakket ned på. Det skal sterke rygger til for å bære byrden med å stå i stormen, år etter år, valgkamp etter valgkamp, angrep etter angrep.

Det er få dager til stemmelokalene stenger og partiene sitter spente på valgvakene sine.

Fremskrittspartiet er klare til å styre, men vi trenger din hjelp. Hver eneste stemme teller, derfor må du komme deg til valglokalet å putte FrPs stemmeseddel i urnen. Dersom du vil gjøre noe med de enorme helsekøene, eldreomsorgen, veibyggingen og kriminaliteten i Norge må du komme deg opp av sofaen.

FrP er det eneste partiet som er garantisten for fornyelse av Norge.

Velger du sofaen på mandag, har du ingen grunn til å klage over de manglene vi har i samfunnet.

Dra med deg tanter, naboer og venner. Bli med på laget, stem FrP!

9 kommentarer:

  1. Bra innspill, frp får alltid mye pepper før valget. I år tror jeg pressen setter ny rekord med anti frp propaganda og utspill fra "eksperter" med politisk agenda. Likevel jeg begynner å bli lei VG som er en av de værste. Jeg har forstått for lengesiden at de støtter Høyre og ønsker frp dit pepperen gror. Likevel skulle ønske jeg en dag kunne kjøpe VG uten en mengde drittkasting i mot frp. Orker snart ikke å lese VG.

    SvarSlett
  2. Hei Anonym.

    Vi merker det veldig godt vi også, men vi kan ikke gi oss!

    Tror velgerne gjennomskuer VGs agenda og stemmer FrP så det holder i år! :-)

    SvarSlett
  3. Det er en vederstyggelighet å forsøke å slå politisk mynt på en slik forskrekkelig sak. Når det er sagt, så er det håpløst naivt å tro at FrP (eller andre politiske partier for den saks skyld) kan forhindre at slikt skjer. Joda, det psykiske helsevern bør nok bedres ytterligere, og kanskje trenger vi strengere straffer, men sliker saker som dette kan man aldri gardere seg mot.

    SvarSlett
  4. Hei Anonym.

    Prøver ikke å slå mynt på en enkeltsak.

    Det er mye som må gjøres, og FrP har foreslått en rekke tiltak.

    Velgerne må gi oss sjansen på mandag.

    SvarSlett
  5. INDIANERNE GJORDE FORLITE MED INNVANDRINGEN.
    DE LEVER NÅ I RESERVAT.

    SvarSlett
  6. Arbeiderpartiet og de andre røde viser nærmest fingeren til det private næringsliv.. Hvorfor skal et firma f.eks ha straffe-avgift på å ansette folk?.. Arbeidsgiveravgiften strider mot all fornuft, når det eneste de babler om er å få folk i arbeid!!!

    Alle kan ikke jobbe i staten selv om de er dumme nok til å tro det siden det de trøster seg med er oljepenger som skal gjemmes så godt som mulig for Ola Nordman.

    Men mye skatter og avgifter av oss alle vil de ha inn, for folk skal ikke ha penger, for penger er frihet og det vil ikke de røde kontrollfrikerene at private skal ha...videre er Eiendomsskatten er en avgift på en eiendom som du allerede eier...jeg skjønner det ikke og heller ikke arveavgiften....det er bare for jævelig..Men det må vel til for å finansiere den store innvandringen, så er det bare å øke skatter og avgifter slik det knapt går rundt for oss.

    Jeg og mange flere her skal stemme FRP for vi orker ikke det rødgrønne dritet ei gang til...for alle de har jo prøvd før...At vi får et mer Amerikansk type samfunn ser jeg på som en veldig positiv ting! heller det enn Formynderstaten i beste kommunist stil som holder oss nede og de oppe...skal ikke Ola og Kari Nordmann ha det godt i dette landet???..

    Du kan kjøpe opptil fem nye biler av bedre kvalitet i USA for det samme som bare en koster i lille Norge.."luksus" kalles kvalitetsbiler og lesses ned med avgifter.. Videre kjører mange ut av landet i drittbiler for å handle billigere mat,drikke og tobakk..og mye annet.. Det er bare et helt hysterisk morsomt resultat av en feilslått avgiftspolitikk!

    Så denne gangen syns jeg at Fremskrittspartiet skal få muligheten, og den får de nok også, for folk begynner å forstå at de er blitt ført bak lyset.

    Kanskje vi blir så fornøyde med FRP at vi aldri kan tenke oss noe annet! Godt valg!

    SvarSlett
  7. Hei Ole.
    Det er vanskelig å være uenig i FRP når en diskuterer hver enkelt sak. FRP har rett i at helsekøene er lange, at bilistene blir flådd, at for mange kommer til landet uten ID papirer, at de eldre bør ha retten til en verdig alderdom, at det var kjipt med stort tap på pensjonsfondet i fjor, alt er rett, isolert sett.

    Utfordringen for meg, er å forstå hvordan hver enkelt sak skal løses med " de pengene som trengs" Hvor kommer disse pengene i fra?
    Pensjonsfondet er stort, men det skal dekke en helt syk økning i antall gamle som skal over i pensjonistenes rekker. Når det kreves rundt 500.000 folk i helsesektoren om 20-30 år, at hver tredje som skal velge utdannelse i Norge må velge helse og omsorg, så lurer jeg på hvor lurt det er å bruke opp sparepengene nå. Er ikke det som å pisse i buksa for å holde varmen?

    Pøse på med penger til Politi, veier, skole, sykehjemsplasser over en lav sko, samtidig som skatter skal reduseres for bilister og næringsliv, så får jeg ikke regnestykket til å gå opp. Om du har 1 mill i banken og 2 mill i gjeld, så er du ikke rik, du er fattig, uansett hvordan du snur og vender på tallene. Politikk handler ikke om alle de gode formål, men om prioriteringer, kjipe prioriteringer.

    Det er også rimelig ulogisk tankegang å spekulere isolert på et dårlig avkastningsår for pensjonsfondet, og hva pengene som ble tapt på papiret i fjor kunne gått til. Hva tror FRP det vil koste å vedlikeholde, utruste og bemanne 116 Ahus - sykehus de neste 50 år? Tror du det blir mer eller mindre kostbart enn å beholde dagens handlingsregel for pensjonsfondet? Skal du bygge et hus, så er det greit å bygge noe du betjene og bo i over tid. Uansett hvor stor prisstigning det er i boligmarkedet, så er huset null verdt om det er pill råttent når det skal selges. Samme greia, bare mindre skala.

    Mye vil ha mer - det ligger i vår natur, men av og til er det kanskje greit å si at vi ikke har det så verst, totalt sett. Vi har 3% arbeidsløshet og 3% rente. Hva har våre naboland, eller resten av verden? Det kan umulig ha vært vannstyre i dette landet de siste årene.
    Jeg tør ikke satse på FRP denne gangen – for mange ubesvarte spørsmål.
    Kanskje neste gang.
    Lykke til på mandag!

    Per-Christian

    SvarSlett
  8. Frp har masse gode saker som å få vekk arveskatt ,eiendomsskatt bedre veier mm. !
    Det jeg lurer på er hvem som skal bygge veier , ta vare på eldrebølgen som kommer bla. Nå er det en gang sånn at det finnes svake grupper i samfunnet som desverre ikke har det så enkelt , hva med de ?
    Det finnes heller ikke et eneste eks. i noe land at strengere straffer gir mindre kriminalitet , desverre vil nok mange si ! Hadde Frp hatt flere folk med politisk innsikt og et språk som folk flest ellers bruker ville nok Frp stått sterkere trur jeg !
    Per Sandberg er en grunn til at Frp ikke får min stemme i år . Mannen er bare patetisk i mine øyne !
    Til slutt vil jeg si som dere at veiene bør å må bli bedre , men det er ikke veiene som dreper "husk det" !

    SvarSlett
  9. Enig i nærmest alt du sier Per-Christian. Hvor i all verden skal FRP få alle pengene fra? Kan vi noen gang få et godt svar på det spørsmålet?

    "Mye vil ha mer - det ligger i vår natur, men av og til er det kanskje greit å si at vi ikke har det så verst, totalt sett. Vi har 3% arbeidsløshet og 3% rente. Hva har våre naboland, eller resten av verden? Det kan umulig ha vært vannstyre i dette landet de siste årene.
    Jeg tør ikke satse på FRP denne gangen – for mange ubesvarte spørsmål."

    Du har så rett så rett Per Christian!

    Ola og Kari Nordmann har det da generelt mer enn godt nok i dette landet. Det er snakk om prioriteringer. Så klart det finnes untak, men de fleste normenn har bra nok inntekt til å leve et godt og normalt liv, og frihet har vi mer enn nok av her i Norge. Du har faktisk mulighet til å oppnå akkurat det du vil med ditt liv. Hva er det du mener du ikke får gjort som du har så veldig lyst å gjøre? Har du lyst på et "luksus liv" må du jobbe for det. Skjønner meg ikke på folk som klager så mye, hvis man virkelig har lyst å tjene så mye så må du du virkelig jobbe for det da. Og da har man kanskje ikke tid til
    å realisere alle drømmene allikevel. Noen vil ha høy lønn, andre prioriterer mere fritid , et mindre stressende arbeid eller mer tid til familien.

    FRP snakker om friheten til å velge, jeg synes vi har mer enn nok frihet til å velge akkurat slik det er nå.

    Og hva skjer med at folk har så lyst på bedre veier og mindre veiavgifter. Jeg sier: pøs på!
    Sats heller på kollektivtransporten, Jeg er mer enn fornøyd nok med regjeringen vi har for øyeblikket og håper de får fortsette i 4 nye år.

    "FrP er det eneste partiet som er garantisten for fornyelse av Norge: "

    Hva skal vi med fornyelse når det vi har nå funker som bare det?

    Er det virkelig folk som lar være å stemme FRP fordi de får mye kritikk i media? Jeg bryr meg fint lite om hva media sier om partiet jeg identifiserer meg med, og jeg håper det er sånn for folk flest. Hvis jeg hadde vært enig med verdiene som FRP står for hadde jeg stemt dem uavhengig av hvor mye pepper de får i mediene.

    Og du som sier Per Sandberg er grunnen til at du ikke stemmer FRP. Hvis du faktisk var seriøs da.

    Du lar altså en enkeltperson i et parti faktisk avgjøre hvilket parti du stemmer på? Det kaller jeg å misbruke stemmeretten din. Da virker det jo nesten som om det er tilfeldig hvem du stemmer på da. Om jeg f.eks. står for Høyres politikk, men hater Erna Solberg, betyr ikke det at jeg stemmer på et annet parti bare fordi jeg hater Erna. Skal jeg legge vekk hva jeg står for og mener på grunn av et enkelt individ?

    SvarSlett